środa, 1 marca 2017

Skanowanie i wycinanie w jednym / Scanning and Cutting - All in One


Witajcie kochani w moim następnym poście poświęconym ploterowi Brother Scan'N'Cut.
Jak już pewnie się domyślacie, maszynka ta jest bardzo sprytna.
Nie tylko wycina, ale też scanuje. A po co to scanowanie? A po to żeby ułatwić nam pracę na przykład z pięknymi DIGI od Magicznej Kartki.
Nie każdy lubi wycinać. Trwa to długo i wymaga precyzji.
Dlatego właśnie ploter został stworzony i do tego.
Hello dear in my next post about the plotter Brother Scan'N'Cut.
You have probably already found out how clever device it is.
Is not only cutting but also is scanning. And for what that scanning? Well, for you to make your work easier with for example a beautiful DIGI from Magiczna Kartka.
Not everybody likes to cut out with scissors. It is a long process and you have to be very precise.
And because of that, plotter was made.

Co najpierw? 
No oczywiście wybieramy sobie DIGI z pięknej kolekcji, ja wybrałam zielone listki.  
Cudne są nieprawdaż? 
Drukujecie i układacie na macie samoprzylepnej.
What first?
Of course, you need to choose a DIGI from a beautiful collection, I have chosen green leaves.
They are so cute, aren't they?
You need to print them and place them on a self-adhesive cutting mat.


Następny krok, to wybór opcji z panelu plotera. Macie do wyboru PATTERN albo SCAN.
Tym razem wybieramy SCAN. Żeby ploter nam wyciął od razu zeskanowany obraz, 
wybieramy DIRECT CUT, czyli po polsku, prosto do cięcia.
Główny przycisk Play/Pauze zaświeci się na żółto. Naciskamy go i rozpoczyna się skanowanie.
Zanim to zaczniecie, upewnijcie się że, wasza kartka jest dobrze przyklejona 
i nie poruszy się podczas skanowania.
Next step is choosing an option from a panel. You can choose PATTERN or SCAN.
This time you are choosing SCAN. To cut our scanned image we need to choose DIRECT CUT.
The main button Play/Pause will flash in yellow. We press it and scanning is started.
Before you start, make sure that your sheet is sitting well on the mat and won't move during scanning.


Po zeskanowaniu wyświetli się Wam okno z prośbą o przycięcie obrazu. Przy pomocy białego patyczka, który jest w zestawie z ploterem, naciskamy widoczne na zdjęciu czerwone strzałki i docinamy nasz obraz. Naciskamy OK. Ploter dostosowuje automatycznie pole cięcia. 
Nastepnie wyskakuje nam okienko już liniami cięcia naszych listków. 
Jeśli wszystko jest w porządku naciskamy OK.
After scanning will appear a window with a request to frame the image. With white stick which is a part of the whole set, press red arrows and adjust the image. Press OK. The plotter will automatically adjust the cut field. Next, a window with cutting lines of our leaves will appear. If everything is fine we press OK.


W następnym okienku, mamy możliwość powiększenie naszego marginesu cięcia. Wybieramy ikonkę z kółkami. Ja ustawiłam na 1. Naciskamy OK. I teraz mamy wybór, DRAW / RYSUJ albo CUT / WYTNIJ. Wybieramy oczywiście CUT.
In the next window, we have a possibility of adjusting our cutting margin. We are choosing an icon with circles. I have adjusted to 1. Press OK. And now we have a choice, DRAW or CUT. 
We are choosing of course CUT.


I ploter sobie teraz tnie.
And the plotter is cutting.


I oto pięknie wycięte listki. Bez tracenia czasu i nerwów.
And here beautifully cut out leaves. Without losing time and patience.


Ja tych listków użyłam do udekorowania mojej kompozycji kwiatowej na kartce, która stanowi część zestawu, kartki i pudełka - Pamiątki Chrztu Świętego.
Pudełeczko i elementy do jego obklejenia, wycięte są ploterem. 
Wybrałam pudłeczko o rozmiarach 16x16x3 cm. Szablon znajdziecie TUTAJ.
I have used those leaves to decorated my flower composition, which is a part of my set, 
a card and a box - Baptism Gift Set.
A box and all elements needed to decorate it I have cut out with a plotter.
I have chosen a box with dimensions 16x16x3 cm. A template you can find HERE


Do ozdobienia mojego zestawu użyłam papierów z kolekcji Lekki Jak Puch.
Kwiatki zrobiłam z białego foamiranu i pokolorowałam niebieskimi pastelami 
To decorate my set I have used papers from Light as a Down collection.
Flowers I have made from white foamiran and coloured them with blue pastels from 





Tu macie linki do użytych przeze mnie produktów:
Here you have links to used products:


To tyle na dziś. 
Mam nadzieję, że odsłoniłam Wam następną zaletę plotera i zachęciłam do jego posiadania.
Życzę udanego popołudnia!
Ok that is all for today.
I hope I have uncovered another advantage of plotter and I have convinced you to have it.
I wish you a good afternoon!
xxx



2 komentarze:

  1. Genialne, wlasnie jesteśmy na etapie wybierania odpowiedniego dla mnie plotera i nie wiem ci wybrać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam plotery Brother. Od 2 lat, jeszcze nas nie zawiodły :)

      Usuń

Dziękujemy za wszystkie Wasze komentarze :)